Planšetiniai kompiuteriai yra gėris ar blogis?

Posted: spalio 5, 2012 in 2012, Mobilių įrenginių naudojimo ugdyme patarėja, Planšetiniai mokymui(si)
Žymos:,

Šiuo metu viešoje erdvėje suaktyvėjo diskusijos, ar planšetiniai kompiuteriai yra gėris ar blogis. Kadangi turiu šiokios tokios patirties dirbant šia technika, tai nusprendžiau išsakyti savo nuomonę šiuo klausimu. Pabandžiau surikiuoti mintis nesivadovaudama emocijomis, kas dažnai yra daroma kalbant apie IT panaudojimą mokyklose (ypač  komentaruose po straipsniais). Jei šios įžvalgos yra svarbios tik man, tai nėra blogai. Juk norėdama kažkur eiti, turi nuspręsti, kur link suksi. Jei kažką pastūmės susimąstyti ir iš karto neatmesti mokiniams siūlomų  naujovių,  vadinasi, ne taip blogai yra pasvarstyti apie rūpimus dalykus garsiai. Juk visi žinome: turint keletą nuomonių galima rasti tinkamiausią.

Jau ne vieneri metai technologijų, dailės pamokose integruoju informacines technologijas. Šiuo metu į technikos, naudojamos pamokose, arsenalą pabandžiau įtraukti ir planšetinį kompiuterį (iPad). Kad tai pavyktų kokybiškai, reikėjo pačiai padirbėti iš peties. Bet čia nepasakiau jokios naujienos. Tiesiog norint kitam kažką papasakoti, reikia pačiam sukaupti patirties. Ko gero, čia ir slypi pagrindinės mokytojų baimės, kad nesugebės, kad reikės skirti daug laiko, o už tai niekas nemoka ir t.t.  Bet, manau, kad jei reikalaujame iš mokinių, tai galėtume kartais ir patys šiek tiek pasitempti, išbandyti kokią naujovę, nenuvertinant jos nė neišbandžius. Taip pat jau girdžiu balsus klausiančius: „O iš kur mums kiekvieną kartą gauti vis naujos technikos?“ Na, galima tiesiog parodyti iniciatyvą ir pasirinkti mokymus, juose ir įvyktų pirmoji pažintis. Tokiu keliu ėjau ir aš. Kadangi pati neturiu planšetinio kompiuterio, tai intensyviai dirbau mokymuose ir taip atsirado galimybė padirbėti su technika ilgiau, pabandyti sukurti kokį produktą (pavyzdžiui, mano sukurtos interaktyvios knygelės „Ornamentai. Radviliškio tautodailininkai“, „Tautinis kostiumas“).

Turėdama knygeles ir pabendravusi su mokymų lektore gavau pasiūlymą išbandyti su mokiniais savo sukurtas knygeles ir patikrinti, kiek teorinės galimybės pasiteisins pamokoje. Tik po šio bandymo galiu  argumentuotai pagrįsti teigiamą planšetinių kompiuterių panaudojimo pamokoje vertinimą.

Peržvelgsiu įvairios kompiuterinės technikos panaudojimo pliusus ar minusus siekiant konkrečių tikslų pamokose „Tautinis kostiumas. Spalvos, ornamentika“ bei „Atpažinkime ir kurkime ornamentus

Vaizdinės medžiagos demonstravimas

Be technikos Pasitelkus oratoriškus gebėjimus (ar visi tuo apdovanoti?) bei puikias iliustracijas (kiek jų turime?) šią misiją galima įvykdyti.
Kompiuteris/multimedia Pasiruoštą vaizdinę medžiagą galima demonstruoti per multimediją.
Planšetinis kompiuteris Pasiruoštą vaizdinę medžiagą galima demonstruoti per multimediją. Deja, reikalinga nauja technika (nes maniškė nelabai suprato,  ką daryti pajungta prie planšeto). Bet  puikus įrenginys Apple mokytojo TV leidžia demonstruojant medžiagą nebūti statiškam, matydamas ir galėdamas atlikti veiksmus planšetėje gali vaikščioti klasėje, jokių laidų ir būtino stovėjimo prie kompiuterio pelytės.

Vaizdo fiksavimas

Be technikos
Kompiuteris/multimedia Galima naudotis fotoaparatu, vėliau vaizdą perkelti į kompiuterį (jei užduotis atliekama kompiuterine programa). Gaištamas laikas aparatūros pasidalinimui, perkėlimui.
Planšetinis kompiuteris Fiksuoju čia ir dabar, kelios sekundės ir vaizdas užduoties lape. Galima daugiau laiko skirti vaizdų kūrimui, atrankai  ir minimaliai laiko skirti vaizdo skaitmeninimui ir talpinimui užduoties lape.

Informacijos paieška

Be technikos Gera praktika yra skatinti mokinius apsidairyti aplink informacijos ieškant ne tik internete.
Kompiuteris/multimedia Taip jau yra, kad internetas labai nepastovus reiškinys. Bet patikimesnis (bent jau tuo metu mūsų gimnazijoje) stacionariuose kompiuteriuose.
Planšetinis kompiuteris Ieškant informacijos internete planšetai pralaimi (kad tai netrukdytų mokiniai turėjo mano kurtas knygeles, kuriuose taip pat galėjo rasti pavyzdžių užduočiai atlikti). Bet tai techninė problema, kurią galima ir reikia spręsti, bet tuo turi užsiimti ne mokytojai.

Kūrybinė užduotis (ornamentas langeliais)

Be technikos Galima piešti languotame popieriuje, deja, tai užima daug laiko.
Kompiuteris/multimedia Galima dirbti Ecxel programa.
Planšetinis kompiuteris Galima dirbti NUMBERS programa.

Vadovėlis  

Be technikos Puiku, jei turime meno albumus. (leidžiama daug kokybiškų, bet ar jie įperkami mokyklų bibliotekoms?).
Kompiuteris/multimedia Galima pasiruošti informacija atskirais failais (vaizdai, video…) ar bandyti juos sudėlioti kokioje nors programoje, kad nereikėtų gaišti laiko vienų uždarymui ar atidarymui (jei failai didesnės apimties, tai veiksmai gali užtrukti).
Planšetinis kompiuteris Puikiausias pasirinkimas –  iBook (for apple). Viskas estetiška, kompaktiškai talpinta. Yra galimybė mokiniams po kiekvieno skyriaus  pasitikrinti žinias, taip skatinant savikontrolę, savimonę (juk atsakymų niekas netikrins, tik parodys tau pačiam, ar supratai informaciją).Deja, kol kas knygeles teks kurtis patiems ar tikėtis, kad artimiausiu laiku jas kažkas sukurs (galima pasiieškoti nemokamų anglų kalba).

 Taigi, galima daryti išvadą, kad pamokas kūrybingas mokytojas gali vesti ir naudodamasis technika, ir be jos. Nors vien kūrybiškumo menų pamokose kartais gali ir neužtekti, reikia ir materialių išteklių (meno albumai, žurnalai…). Minimali technika (kompiuteris, multimedija) suteikia galimybę parodyti įvairesnę medžiagą mokiniams (vaizdai, video, garsas…) bei leidžia taupyti laiką atliekant kūrybinę užduotį ir per tą patį laiką sukurti daugiau eskizų  – dėl to  didesnė tikimybė pasirinkti geriausią darbą.

Planšetiniai kompiuteriai suteikia mobilumo tiek aiškinant medžiagą, tiek atliekant kūrybinę užduotį (nesi „pririštas“ prie kompiuterių klasės).

Vienareikšmiško atsakymo į klausimą, ar planšetiniai kompiuteriai yra gėris ar blogis, gal ir nėra. Kaip nėra ir vieno vaisto nuo visų ligų. Tiesiog reikia atsirinkti, kada ir kokias priemones tikslinga, o ne madinga naudoti. Aš pati dėčiau pliusą prie mobilių įrenginių panaudojimo ugdymo procese. Aišku, naujovės atima daug jėgų ir laiko,  bet turiningai (kuriant mokomąją medžiagą ar mokantis) praleistas laikas negali būti įvardintas kaip prarastas. O technika anksčiau ar vėliau atsiras. jūsų patirtis kitokia? Padiskutuokime.

Komentarai
  1. As sakyciau, kad geris🙂 Pats naudoju ir labai dziaugiuosi

    • Kristina sako:

      Tiek meno pamokoms, tiek bet kokiai kitai mokymo proceso veiklai, greičiausiai galioja tos pačios esminės taisyklės: jei turinys įdomus, o pasakotojas moka įtaigiai perteikti informaciją, tikrai galima išsiversti ir be didelių technologinių resursų, juk kompiuterius beveik visi turi namuose. Tačiau neginčijamai tai gali būti ir puikus pagalbininkas sudominant, atkreipiant klausytojų dėmesį.

  2. Monika sako:

    Mano nuomone tai tikras gėris! labai patogu ir knygas skaityti ir paštą tikrintis, žinoma darbui gal ir nėra geriausias variantas,bet poilsiui ir pramogoms tai tikrai vertas dėmesio įrenginukas🙂

  3. Romanas sako:

    Tikrų tikriausias gėris!!!!

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s